به نام خدا


کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی

جلسۀ 10

18/آبان/1396


حاضرین: سید محمد مهدی آقایی، سید بهداد احمدی، نیما ایلات، احسان داستانی، پیمان دلجو، یزدان رضایی، ریحانه فخرایی، پریسا قربانی، فرشته نوری


بحث اول این جلسه، گفت‌وگوی کوتاهی پیرامون نشریۀ کانون بود که در انتهای جلسه هم پی گرفته‌شد. تجمیع این بحث‌ها بدین شرح است:

آقای احمدی پیشنهاد کردند که شمارۀ اول نشریه باحوصله کار شود و باکیفیت ارائه شود. اکثر اعضا با این پیشنهاد موافق بودند و چون لازمۀ این موضوع صرف زمان بیشتر برای آماده کردن شمارۀ اول است، با نظر اکثر اعضا شمارۀ اول نشریه در اوایل بهمن چاپ خواهدشد. بازۀ چاپ گاهنامۀ کانون ادبی یک الی چهار ماه است.

بخش‌هایی از نشریه که تا به حال قطعی شده‌اند:


بخش‌های محتوایی نشریه:

بخش داستان: شامل آثار نثر منتخب اعضای کانون. مسئول این بخش آقای احمدی هستند.

بخش شعر: شامل آثار نظم منتخب اعضای کانون. مسئول این بخش آقای ایلات هستند.

بخش رویدادها: شامل گزارش، شرح و بررسی رویدادهای ادبی داخل و خارج دانشگاه و مصاحبه با چهره‌های ادبی است. مسئول این بخش خانم کرمیان هستند.

بخش نقد: شامل نقد و تحلیل آثار اعضا و یا دیگر آثار ادبی است. مسئول این بخش خانم فخرایی هستند.

بخش پروندۀ ویژه: این بخش، غیرثابت و شناور است و شامل معرفی و تحلیل و بررسی یک موضوع ویژۀ ادبی است و در برخی شماره‌ها چاپ خواهدشد.

 

بخش‌های غیرمحتوایی نشریه:

گرافیک: شامل صفحه‌آرایی، طراحی جلد و ... . مسئول این بخش آقای قربانی هستند.

ویراست: شامل ویرایش تمامی مطالب نشریه. مسئول این بخش خانم نوری هستند.

لازم به ذکر است که خانم قربانی سردبیر و خانم نوری مدیر مسئول نشریۀ کانون خواهندبود.

 

بحث دیگر، برنامۀ شب یلدای کانون بود. خانم فخرایی مدیریت برنامه را بر عهده گرفتند.
تاریخ و مکان برگزاری مورد توافق برای این برنامه، سه شنبه 28/آذر ساعت 5 تا 7 در تالار مولوی است. بنا شد امکان این موضوع توسط خانم نوری پیگیری شود.


همچنین پیشنهاد تامین بودجۀ این مراسم، در صورت همکاری نکردن امور فرهنگی، توسط اسپانسر مطرح شد. قرار شد خانم نوری در این مورد با امور فرهنگی صحبت کنند و اعضا در این هفته اسپانسرهای پیشنهادی خود را مطرح کنند.


قرار شد که اعضا در طول هفته پیشنهادهای خود را در مورد شیوۀ تدارکات برنامه و مهمانان برنامه و تم کلی به خانم فخرایی ارائه دهند. این بحث در جلسۀ هفتۀ آتی کانون پیگیری خواهدشد.


همچنین آقای ایلات بحث پیشنهاد انجمن اسلامی پردیس عباسپور را برای برگزاری یک نشست شعر با تکیه بر آثار یکی از شعرای معاصر مطرح کردند؛ که در صورت حل مسائل سیاسی و شرایط مناسب محل برگزاری نشست با این ایده موافقت شد. قرار شد آقای ایلات پیگیری‌های بعدی را انجام دهند و به دیگر اعضای کانون اطلاع دهند.