به نام خدا


کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی


جلسۀ 24


دوشنبه 10/اردیبهشت/1397


*قبلاً با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه، 12 اردیبهشت، با توافق اعضای کانون، جلسۀ داخلی به این روز موکول شده بود.

حاضران در جلسه: محمدمهدی آقایی، حامد بیگلری، مهدی غلامی، ریحانه فخرایی، پریسا قربانی، حسین نوروزی‌نژاد، فرشته نوری


با توجه به این‌که بخشی از این جلسه به برنامه‌ریزی برای مراسم بزرگداشت فردوسی که بناست در روز 24 اردیبهشت، در قالب یک برنامۀ مشترک توسط کانون‌های ادبی و موسیقی برگزار شود، اختصاص داشت، آقای نوروزی‌نژاد، دبیر کانون موسیقی، امروز در این جلسه حضور داشتند.

در مورد مهمان پژوهشگر مراسم مهمان‌های پیشنهادی به ترتیب اولویت دکتر الهی قمشه‌ای، دکتر کزازی و دکتر صادقی بودند. قرار شد که به‌ترتیب برای دعوت از هر یک از این مهمان‌ها اقدام شده و در صورت رد دعوت از سوی ایشان برای دعوت از استاد بعدی اقدام شود. بنا شد دعوت از دکتر قمشه‌ای توسط آقای نوروزی‌نژاد، دکتر کزازی توسط آقای بیگلری و دکتر صادقی توسط آقای آقایی انجام شود.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که نقالی به یکی از دوستان پیشنهادی خانم ابوالخیریان سپرده شود.

دربارۀ پیشنهاد معاونت مبنی بر همکاری با کانون کتاب برای برگزاری این بزرگداشت، قرار شد که جلسه‌ای با اعضای این کانون برگزار شده و در صورت به توافق نرسیدن، برای لغو این همکاری به معاونت مراجعه شود.

همچنین آقای نوروزی‌نژاد فرمودند که اجرای موسیقی در دو پردۀ ربع ساعته انجام خواهد گرفت.

در این جلسه قرار شد که اعضا بعد از جلسه در مورد مجری‌های پیشنهادی مراسم، تأمل کرده و نظر خود را ابلاغ کنند.

بحث در مورد مراسم بزرگداشت در همین‌جا به پایان رسید و در زمان باقی‌مانده جلسه، اعضا به بحث و تبادل نظر در مورد مراسم شب شعر کانون که در روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت برگزار خواهد شد، و روند صفحه‌آرایی نشریه پرداختند.

در مورد مراسم شب شعر، با توجه به سخت‌گیری‌های معاونت در مورد برخی مهمان‌های پیشنهادی کانون، اعضا ابراز کردند که این سخت‌گیری‌ها نباید باعث بی‌کیفیت‌ شدن برنامه و دعوت مهمان‌هایی شود که اعضا با آن مخالفت دارند. برای اجرای خوب برنامه تلاش خواهد شد اما در صورت ادامۀ سخت‌گیری‌ها اصراری به برگزاری آن نیست.

در ادامه خانم قربانی و آقای غلامی در مورد برخی ویژگی‌های صفحه‌آرایی نشریه از اعضا نظرخواهی کردند و تصمیماتی در این مورد گرفته شد. تاکنون نیمی از صفحات نشریه، صفحه‌آرایی شده‌اند.