به نام خدا

جلسه کانون ادبی

۸ بهمن ۹۷

 حاضران:

مهدی آقایی، شکیبا ابوالخیریان، بهداد احمدی، مژده رخشان، ریحانه فخرایی، مریم فلاح، فرید مهاجری، فرشته نوری.


ابتدا آقای مهاجری عنوان کردند که برای جایزه‌ی کانون برتر جشنواره رویش درون دانشگاهی، کارت هدیه‌ ۲۵۰ تومانی دریافت کرده‌اند که برای صرف مبلغ آن تصمیم‌گیری شد.

سپس عملکرد ترم پیش کانون مورد بحث قرار گرفت. آقای مهاجری گفتند که برگزاری تنها یک برنامه بزرگ در ترم گذشته، کافی نبوده است. بهتر بود اگر برنامه‌ی رولد دال هم برگزار می‌شد.

خانم نوری از عملکرد آقای آقایی راضی نبودند و نقدهایی به شیوه‌ی مدیریت ایشان به خصوص درباره‌ی پروژه رولد دال و نقص آرشیو داستان‌های ترم گذشته‌ی کانون داشتند. گفتند که برخلاف ترم‌های گذشته، هیچ کدام از داستان‌هایی که در این ترم خوانده شده آرشیو نشده. آقای آقایی گفتند علت امر این بوده که کسی داستان نمی‌نوشته است.

سپس خانم فخرایی دو نقد به دبیرهای شعر و داستان وارد کردند. اول این که رابطه‌ی نزدیکی بین دبیرها و مخاطبان برقرار نشده. و دوم این که فضای جاری در جلسات گرم و صمیمی نبوده است.

آقای احمدی گفتند که به نظرشان جلسات از سال گذشته منظم‌تر و بهتر برگزار شد و به صورت کلی کانون نسبت به سال گذشته با وجود برنامه‌های کمتر، روند و اعضای پخته‌تری داشت.

خانم نوری گفتند که جلسات داستان بهتر نبوده است و تاکید داشتند که آرشیوی از جلسات جمع نشده.

خانم ابوالخیریان گفتند که انتقادهای وارده را قبول دارند، علی‌الخصوص درباره‌ی گزارش ندادن به کانون. گفتند که این مسئله به فکرشان نرسیده. همچنین درباره‌ی شب شعر، گفتند که به نظرشان برنامه‌ی خوبی بوده و بخشی از استقبال کم دانشجویان، به خاطر هم‌زمانی شب شعر با امتحانات میان‌ترم بوده است.

آقای مهاجری گفتند که زمان جلسات شعر ترم پیش هم کوتاه بوده است و مخاطبان مدام این اعتراض را عنوان می‌کرده‌اند.

سپس درباره‌ی ترم آینده صحبت شد. آقای مهاجری گفتند که در ترم آینده بسیار شلوغند و پیشنهاد استعفا را مطرح کردند که با قاطعیت در لحظه رد شد! همچنین خانم فخرایی گفتند که در ترم آینده برنامه‌ی بسیار بدی دارند و سرشان شلوغ است. خانم ابوالخیریان گفتند که ایشان «اِتخ اُ شُوَل» هستند.

برنامه‌ریزی برای ترم آینده‌ی کانون، به بعد از انتخاب دبیرهای شعر و داستان موکول شد.