جویس کرول اوتس (Joyce Carol Oates) در سال ۱۹۳۸ در نیویورک به دنیا آمد. از کودکی به خواندن و نوشتن علاقه‌مند شد، ادبیات انگلیسی را در دانشگاه دنبال کرد و درسش را تا مقطع فوق لیسانس هم ادامه داد. تصمیم گرفت تحصیل در مقطع دکترا را رها و نویسندگی را به عنوان حرفه‌ی اصلی دنبال کند. کمی بعد هم، در سن ۲۵ سالگی اولین کتابش را که یک مجموعه داستان بود چاپ کرد و سال بعد هم اولین رمانش را.

از همان ابتدا در دانشگاه‌های مختلفی تدریس کرده؛ تا چند سال پیش در پرینستون و از آن موقع تا به حال در برکلی استاد درس نویسندگی خلاق بوده است.

اوتس را که حالا هشتاد سالش است، به عنوان یکی از پرکارترین نویسنده‌های معاصر می‌شناسند. نویسندگی را به شکل تمام‌وقت انجام می‌دهد و روزی هفت هشت ساعت می‌نویسد. حاصل این پشتکار و تلاش، بیش از چهل رمان و چندین مجموعه‌ی داستان کوتاه، و چندین بار نامزدی برای جایزه‌ی پولیترز و نیز کسب ده‌ها جایزه و افتخارات گوناگون ادبی بوده است.


داستان‌های زیر از او برای بخش ترجمه‌ی داستان جشنواره‌ی رویش انتخاب شده‌اند. می‌توانید یکی از این دو داستان را برای ترجمه انتخاب کرده و ترجمه‌ی کامل خود را برای شرکت در مسابقه ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی جشنواره‌ی رویش و نحوه‌ی ارسال آثار، به پست اصلی جشنواره رجوع کنید.


  1. Mastiff

  2. Mudgirl Saved by the King of the Crows



این مطلب به اولین دوره‌ی جشنواره‌ی دانشجویی رویش مربوط است. اگر نمی‌دانید چرا اینجا هستید، این صفحه را بخوانید.