به نام خدا

کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی

گزارش جلسه ۳۹

۱9/آذر/1397

حاضرین در جلسه: مهدی آقایی - بهداد احمدی - مژده رخشان - ریحانه فخرایی - ستایش کرمیان - فرید مهاجری - فرشته نوری


بحث اولی که در این جلسه مطرح شد، ایده‌های اعضا برای طراحی غرفۀ کانون در جشنوارۀ رویش بود که بناست در هفتۀ آینده برگزار شود.


خانم رخشان پیشنهاد کردند که قبل از شروع تصمیم‌گیری در این باره، اهداف کانون از فعالیت در قسمت نمایشگاهی جشنوارۀ رویش مشخص شود. آقای مهاجری فرمودند که به جز معرفی کانون و جذب اعضای علاقه‌مند امید است که با فعالیت مناسب، کانون ادبی بتواند در رقابت بین کانون‌های دانشگاهی هم موفقیت کسب کند.


پس از این هدف‌گذاری، اعضا شروع به ارائۀ ایده‌های خود کردند. ایده‌هایی مانند مشاعرۀ دانشجویی، مشاورۀ ادبی و مناظره دربارۀ آثار سینمایی اقتباسی از آثار ادبی مورد بحث قرار گرفتند. از بین این نظرات، پیشنهاد طراحی یک «اتاق فرار» مورد استقبال بیشتر اعضا واقع شد. خانم رخشان مسئولیت مدیریت و طراحی این بازی را برعهده گرفتند.


بحث بعدی، روند و نظم و ترتیب پست‌های کانال بود که توسط خانم رخشان مطرح شد. ایشان قبلاً در این مورد، طرحی را ارائه کرده بودند که در آن محتواهای متفاوت بین روزهای هفته تقسیم شده بودند. با توجه به ظرفیت کانون، اعضا پیشنهاد کردند که الزام یک روز خاص برای یک محتوای خاص برداشته شود. خانم رخشان فرمودند که لازم است روی هشتگ‌ها و افراد داوطلب برای تولید محتوا بحث شود. این بحث به زمان مناسبی بعد از جلسۀ داخلی موکول شد.


در ادامه آقای مهاجری مطرح کردند که با توجه به سدهای ایجادشده توسط معاونت در مورد مسائل مالی، لازم است به منظور جلوگیری از مسائل این‌چنینی، برای دریافت بودجۀ مناسب از دانشگاه، برنامۀ بلندمدتی ارائه کنیم. در ادامه آقای احمدی فرمودند که تقویم ترم بعد، شامل دو جشنوارۀ شعر و داستان دانشجویی، تا حدودی مشخص است. بنا شد برنامه‌ریزی‌ها در این مورد هرچه زودتر انجام شود.


در پایان این جلسه به جزئیات مربوط به برگزاری مراسم شب شعر پرداخته شد و مسئولیت‌های باقی‌مانده به اعضا سپرده شد.