به نام خدا


کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی

جلسه 34

چهارشنبه 23 آبان 97

 

حاضرین در جلسه: محمد مهدی آقایی، بهداد احمدی، فهیمه جهانآبادی، یزدان رضایی، ستایش کرمیان، فرید مهاجری

 

در ابتدای جلسه رویکرد کانون نسبت به جهاد دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. طبق مذاکرات انجام شده با جهاد دانشگاهی، پیشنهاداتی از جمله حمایت مالی و معنوی در ازای همکاری کانون به صورت به عهده گرفتن کارهای اجرایی وتبلیغات فعالیتهای ادبی جهاد مطرح شده بود. اما به دلیل شکست پیگیریهای پیشین پیرو برگزاری کارگاه فیلمنامه نویسی، که قرار بود با همکاری این کانون با جهاد دانشگاهی و کانون فیلم برپا شود، حقیقی بودن وعدههای جهاد دانشگاهی در هالهای از ابهام قرار داشت. آقای آقایی جهت راستی آزمایی وعدههای جهاد دانشگاهی ایدهی طرح پروژهی کارگاهی دیگر را مطرح کردند که مورد موافقت اکثریت دارای حق رای قرار گرفت. همچنین خانم جهانآبادی مسئولیت طرح موضوع کارگاه، چگونگی برگزاری و پیدا کردن مدرس را به عهده گرفتند.

 

سپس آقای آقایی موضوع مراسم بزرگداشت رولد دال را مطرح کردند. قرار شد این مراسم در 13اهم آذر ماه ترم جاری با مسئولیت آقای اقایی به عنوان  مدیر پروژه برگذار شود. آقای احمدی هماهنگی با مهمان احتمالی برنامه یعنی خانم محبوبه نجفخانی را بر عهده گرفتند. همچنین آقای مهاجری پیگیری پوستر برنامه را متقبل شدند.

 

در ادامه آقای مهاجری به لزوم بیشتر شناخته شدن کانون در دانشکدهها و گرفتن ارتباط با چند تن از دانشجویان هر دانشکده جهت اشاعهی هرچه بیشتر و بهتر کانون اشاره کردند.در نتیجه قرار بر این شد که با توجه به فرمهای دریافتی در معارفه به چند تن از دانشجویان هر دانشکده ارتباط برقرار شود. آقای مهاجری و خانم‌‌ها جهانآبادی و کرمیان برای پیگیری این پروژه قبول مسئولیت کردند. همچنین آقای احمدی به ضرورت وجود پستی در شبکات اجتماعی اشاره کرد که کانون را جدای از جلسات هفتگی داستان و شعر معرفی بکند. پیشنهاد پخش تراکت جهت تبلیغ کانون ادبی هم از طرف آقای آقایی مطرح شد و با موافقت رو‌ ‌به رو شد. پیگیری طراحی تراکتها به آقای مهاجری محول شد.

همچنین آقای مهاجری به نیاز تبلیغات بیشتر برای جشنوارهی رویش اشاره کردند. پیگیری تهیهی دوبارهی پوستر و طراحی تراکت را نیز خودشان به عهده گرفتند. آقای احمدی هم مسئولیت پست گذشتن در شبکات اجتماعی را متقبل شدند.

 

آقای احمدی مبحث برنامههای ترم بعد را پیش کشیدند. در این مورد سه گزینه‌‌ی مختلف برای برگزاری مراسم شعر و داستان مطرح شد: 1- برگزاری هر کدام در ترمهای مختلف. 2- برگزاری هر دو در یک ترم با فاصلهی زمانی 3- برگزاری هر دو همزمان اما با اختتامیههای مستقل و جداگانه.

که گزینهی سوم مورد قبول اکثریت قرار گرفت اما به دلیل نقش کلیدی آقای رضایی این فرصت به ایشان داده شد تا گزینهها را بیشتر مطالعه کرده و بعد از تصمیم گیری به کانون اطلاع دهند.