به نام خدا

کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی

جلسه 16

24/بهمن/96


حضار جلسه: بهداد احمدی، نیما ایلات، یزدان رضایی، ریحانه فخرایی، پریسا قربانی، محمد مهدی غلامی

جلسه داخلی شانزدهم، مورخ 24 بهمن 96  ساعت 13:15 در دفتر کانون ادبی واقع در خانۀ فرهنگ دانشگاه برگزار شد.


در ابتدای جلسه سرکار قربانی توضیحاتی دربارۀ روند رو به اتمام نشریه ارائه کردند و در خصوص کاهش بخش مقالات و بالتبع کاهش حجم نشریه نکاتی را مطرح نمودند. از این رو جناب ایلات برای ارسال دو و یا سه مقاله دیگر اعلام آمادگی کردند. در باب بحث‌های پیرامون طراحی صفحات و جلد نشریه هم جناب احمدی فرصت یک‌ماهه‌ای را طلب کردند که با ضرب‌العجل انتشار همخوانی نداشت و از آن‌جایی که نشریه تا حداکثر پانزده اسفندماه باید به زیر چاپ برود ترجیحِ تحریریه یافتن شخص ثانوی برای این امر خواهد بود .


سپس بحث پیرامون همایش گوگول شکل گرفت. درخصوص تبلیغات، جناب رضایی تاکید کردند که علی رغم دریافتِ بازخورد مناسب تبلیغات، جایابی تبلیغات برای این همایش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سپس جناب احمدی در خصوص مهمان مدعو برای همایش آقای خشایار دیهیمی ‌را پیشنهاد نمودند که به دلیل تکثر ترجمه های ایشان از گوگول گزینه مناسبی به حساب می‌آمد و حتی جناب رضایی مذاکره با آقای عبدالکریم رشیدیان، استاد گروه فلسفه را برای ارتباط با ایشان محتمل دانستند اما در ادامه جناب رضایی به فوت اخیر فرزند ایشان، اشاره کردند لذا تصمیم بر آن شد تا به همان برنامه اولیه یعنی دعوت آقای آتش‌برآب بپردازیم.


در ادامه پیرامون مقدمات و حواشی همایش، سرکار فخرایی به هماهنگی با پخش‌های کتاب برای فروش آثار گوگول در حاشیه همایش اشاره کردند و بنا شد جناب احمدی با بعضی از پخش‌ها برای این امر مذاکره کند. بعلاوه برای فضاسازی قبل از همایش هم جناب احمدی بحث در خصوص گوگول در یکی از  جلسات هفتگی داستان را پیشنهاد کردند که مورد تایید حضار قرار گرفت. برای سایر حواشی همایش هم جناب ایلات امکان پخش موسیقی روسی را مطرح کردند. در نهایت به علت زمان محدود تا برگزاری این همایش سرکار فخرایی پیشبرد موازی هماهنگی‌ها را ضروری دانستند.


در انتهای جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون امکان‌سنجی برگزاری کارگاه های شعر و داستان شکل گرفت که جناب رضایی  اهمیت بهره‌گیری از تجارب اساتید خبره را در این زمینه حیاتی دانستند و از طرفی دیگر جناب ایلات به مشکلات پایه‌ای دوستان در زمینه‌های ابتدایی شعر اشاره کردند لذا تصمیم بر آن شد که در هر یک از  دو حوزه، دو کارگاه برگزار شود که یکی به مسائل فنی و اصولی و دیگری به انتقال تجربیات بزرگان و جهان‌بینی آنها بپردازد و  سپس سرکار فخرایی دعوت استاد شناخته‌شده‌ای را برای این نوع کارگاه خواستار شدند. در ادامه جناب ایلات اضافه کردند که برای برگزاری کارگاه فنی و اصولی شعر به بیش از یک جلسه نیاز است و جناب احمدی هم به بیان مزایای برگزاری کارگاه اصولی حوزه داستان را در تابستان پرداختند. در نهایت لزوم تقدم کارگاه اصولی مطرح شد که به اتفاق آرا تایید شد.


جلسه آتی با هماهنگی در محل دفتر کانون برگزار خواهد شد.