به نام خدا


کانون ادبی شهید بهشتی


جلسه ی 18


9 اسفند 96

 

حاضران در جلسه: محمدمهدی آقایی، بهداد احمدی، نیما ایلات، یزدان رضایی، امیرحسین طباطبایی، ریحانه فخرایی، پریسا قربانی، مهدی غلامی

 

در این جلسه پیگیری هماهنگی‌های مربوط به برنامه‌ی «تاثیرات گوگول بر ادبیات روسیه‌ی بعد از خود»، ادامه یافت. آقای احمدی اطلاع دادند که اجازه‌ی نصب بنر از معاونت فرهنگی گرفته شده و فقط باید پیگیر مراحل چاپ شدن آن از کارشناس معاونت فرهنگی، آقای غلامی باشیم. هم چنین ایشان فرمودند که علی‌رغم نزدیک بودن به موعد برگزاری برنامه، هنوز مستقیما با جناب آقای آبتین گلکار، مهمان مراسم، ارتباط نگرفته و هماهنگ نشده‌ایم که در اینجا جناب آقای غلامی وظیفه‌ی برقراری تماس و هماهنگی‌های لازم با آقای گلکار را بر عهده گرفتند. سپس آقای غلامی اطلاع دادند که در کمال تاسف، به علت تغییر ناگهانی در برنامه‌هایشان نمی‌توانند سر ساعتِ مقرر برای مجری‌گری در مراسم حاضر شوند و بنابراین، قرار بر این شد که آقای احمدی با سایر اشخاص واجد شرایط برای مجری‌گری صحبت کنند و مجریِ دیگری برای برنامه انتخاب شود. بعد از این، در مورد جزئیاتِ کنداکتور برنامه، مانند محتوای ویدئوهایی که قرار به پخششان بود و قسمتی از داستانی که قرار به خواندنش بود، صحبت شد و آقای احمدی پیشنهاد کردند که مهمان برای هماهنگی بیشتر با ما و سخنرانی دقیق‌تر، در جریان محتوای این قسمت‌ها از برنامه قرار بگیرد که حاضران موافقت کردند.


سپس خانم فخرایی در ارتباط با کیفیت و وضعیتِ راکد جلسات شعر از جناب ایلات سوال نمودند و از ایشان علت را جویا شدند. مدتی در مورد وضعیت و جو حاکم بر جلسات صحبت شد و با جلسات داستان که تقریبا هم‌زمان با جلسات شعر آغاز گشته بود، مقایسه گردید. جناب ایلات ریشه‌ی مشکلات را از جانب مدیریت جلسات ندانستند و خاطر نشان فرمودند که جامعه‌ی مخاطب جلسات شعر، به نسبت جامعه‌ی مخاطب جلسات داستان انرژی کم‌تری دارد و مبحث شعر به ذات، کمتر قابل بحث و ایجاد شور و سرور در مخاطبان است و بیش از این انتظار پویایی از جلسات شعرخوانی داشتن، نابه‌جاست. حاضران زمانی را به گفتگو درباره‌ی صحت این گزاره‌ها اختصاص دادند و سپس، قرار بر این شد که بنا به نظر دبیر، جناب آقای ایلات از منصبِ دبیری شعر برکنار شده و انتخابات جدید و خارج از موقعی برای انتخاب دبیر جدید برگزار شود، یا سمت دبیری توسط جناب ایلات به شخصی دیگر، تفویض شود.


در انتهای جلسه جناب احمدی بار دیگر کارهای نیازمندِ پیگیری پیش از برگزاری مراسم گوگول را به حاضران یادآور شدند و سپس جلسه پایان یافت.