به نام خدا


کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی


جلسه 19


16/اسفند/96


حاضرین: محمدمهدی آقایی، بهداد احمدی، سامان سلطانی، محمدمهدی غلامی، ریحانه فخرایی، پریسا قربانی، ستایش کرمیان، پریسا نقدی، فرشته نوری


با توجه به این‌که این اولین جلسۀ داخلی کانون بعد از برگزاری نشست گوگول بود، در این جلسه اعضا دربارۀ ضعف‌ها و قوت‌های مراسم و تجربیات کسب‌شده برای به‌کارگیری در نشست‌های آتی گفت‌وگو کردند.
در این جلسه آقای احمدی پیشنهاد تولید پادکستی را به مناسبت عید مطرح کردند. بنا شد که هرچه زودتر اعضای فعال برای نوشتن متن و گویندگی اعلام آمادگی کنند. همچنین کانون برای جذب مشارکت‌کنندگان بیشتر فراخوانی خواهد داد.


در ادامه آقای احمدی دربارۀ معوق شدن تعدادی از فعالیت‌های کانون به خاطر نشست گوگول صحبت کردند. از جملۀ این فعالیت‌ها پست‌های هفتگی‌، نظم گزارش جلسات و فعالیت کم کانون در وبلاگ است که بنا شد اصلاح و پیگیری صورت بگیرد.


در ادامۀ جلسه آقای سامان سلطانی پیشنهاد دادند که جلسات داستان مشاهیر به صورت حلقۀ کتابخوانی برگزار شود و در این جلسات یک سیر مطالعاتی داشته باشیم. اما اعضا با ارائۀ دلایلی مثل امکان فعالیت کم حاضرین برای مطالعۀ کتاب‌ها و ... با این پیشنهاد مخالفت کردند.


همچنین با وجود این‌که در حال حاضر امکان برگزاری یک جلسۀ هفتگی جدا برای این کار وجود ندارد اما اعضا به طور کلی با لحاظ کردن یک سیر مطالعاتی در خوانش آثار موافق بودند. در صورت ایجاد فرصت و اعلام آمادگی افرادی مشتاق برای مدیریت جلسه این فعالیت صورت خواهد گرفت.


در این جلسه همچنین خانم فخرایی پیشنهاد دادند که از الآن پیشنهادها برای برگزاری یک مراسم در سال جدید بررسی شده و اقدامات لازم برای آن صورت بگیرد. پیشنهاد ایشان بزرگداشتی برای عباس معروفی به مناسبت زادروزش در ماه اردیبهشت بود؛ اما نظر بیشتر اعضا این بود که اولین مراسم بزرگ کانون در سال جدید به یک مناسبت شعری باشد. قرار شد که اعضا روی گزینه‌های مورد نظر خود فکر کرده و به کانون اعلام کنند.
همچنین در این جلسه بحث کوتاهی دربارۀ نشریه صورت گرفت. خانم قربانی گفتند که مطالب قطعی باقیمانده را جهت ویرایش برای خانم نوری ارسال خواهند کرد. همچنین آقای احمدی اطلاع دادند که صفحه‌آرایی نشریه تا 15 فروردین به اتمام خواهد رسید.