به نام خدا


   کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی


جلسۀ 20


23/اسفند/96

 

حاضران: شکیبا ابوالخیریان، بهداد احمدی، سامان سلطانی، محمد مهدی غلامی، ریحانه فخرایی، پریسا قربانی، امیرحسین میرطباطبائی، فرشته نوری

 

با توجه به اینکه هنوز بخشی از مطالباتِ مالی دوستان از برگزاری نشست گوگول پرداخت نشده بود، خانم نوری اعلام کردند این هفته طلب آنها پرداخت می‌شود.


با در نظرگرفتن بحث‌های مطرح شده پیرامون جلسات هفتگی شعر که طی جلسات داخلی قبلی بررسی شده بود وهمچنین با ذکر این نکته که قرار بود این هفته رای گیری برای تعیین دبیر شعر جدید به صورت مجازی انجام شود، اعضای کانون درباره ی کاندیداها نظراتشان را مطرح کردند. برای این رای گیری طبق ائین‌نامه کانون قرار بر این شد که اعضای شورای مرکزی + آقای داستانی+ آقای آقایی رای خود را اعلام کنند.


در جلسه ی داخلی 16/اسفند/96 اقای احمدی پیشنهاد تهیه ‌ی پادکستی را برای سال نو داده بودند. خانم ابوالخیریان برای کمک دراین کار ابراز تمایل کرده بودند .خانم ابوالخیریان دررابطه با ساخت پادکست با توجه به عدم وجود متن پایه وفاخر برای اجرا دو پیشنهاد دادند:

یک نفر از اعضای کانون متن را آماده کند یا از افراد مختلف متن های متفاوت را دریافت کنیم ودر این زمینه خانم ابوالخیریان اعلام امادگی کردند که در صورت اتفاق افتادن مورد دوم، خودشان مسئولیت یکی کردن متن ها را بر عهده بگیرند.


سپس با توجه به اینکه خانم ابوالخیریان فقط مدت محدودی تا قبل از سال نو تهران بودند؛ آقای احمدی پیشنهاد دادند که  با توجه به زمان محدود و همچنین عدم وجود متن مناسبی برای اجرا، در حال حاضر تهیه پادکست برای سال نو را کنسل کنیم و از حضور خانم ابوالخیریان که در این زمینه توانایی لازم را دارند برای ساختن پادکست ها و برنامه های مفصل تر و فخیم‌تر، در آینده استفاده کنیم.


همچنین خانم قربانی مباحثی را در رابطه با نشریه مطرح کردند. مسائلی همچون خط سیری سردبیر در نوشتن سرمقاله و همچنین تصمیم گیری برای بستن بخشی از فهرست نشریه توسط اعضای هیئت تحریریه. آقای احمدی گفتند که لزومی به کلی گویی اهداف و فعالیت های کانون نیست و سردبیر می‌تواند به هرصورتی که مربوط به ادبیات باشد سر مقاله را بنویسد. همچنین آقای غلامی از داشتن خط سیر مشخص دفاع کردند و با توجه به اینکه اولین شماره ی نشریه است، انرا ضروری دانستند البته با حفظ صمیمیت لحن نویسنده.


همچنین اعضا بحث اسپانسر را مطرح کردند که آقای غلامی این را به دلیل اولین شماره بودن نشریه و تیراژ کم آن، عملا ناممکن دانستند.


همچنین در مورد سه مطلب ارسال شده برای نشریه با توجه به اینکه نشریه از نظر حجم و تعداد صفحات به حد قابل قبولی رسیده اعضای هیئت تحریریه نظر خود را اعلام کردند. چون ایده‌ی این مقالات جالب بود هیئت تحریریه به این نتیجه رسید که از این مقالات استفاده کند. البته یکی از مقالات با دو رای موافق و دورای مخالف روبه رو بود که قرار براین شد آقای غلامی آن مقاله را مطالعه کرده و نظر خود را به سردبیر اعلام کند.


همچنین درمورد یکی دیگر از مقالات با توجه به اینکه نویسنده‌ی مقاله وقت کافی برای بازنویسی مقاله را ندارد خانم نوری قبول کرد به نیابت از ایشان ایرادهای مقاله را برطرف کرده و برای چاپ در نشریه آماده کند. در این مورد قرارشد برای تعیین زمان نهایی تحویل با خانم قربانی بیشتر صحبت کنند.


همچنین قرار براین شد که خانم نوری  تا بیست و پنجم اسفندماه ، ویراستاری مطالب را تمام کرده و تحویل سردبیر دهد و آقای احمدی که به عنوان صفحه‌آرا در این نشریه فعالیت می‌کنند گفتند فایل نهایی نشریه را 15 فروردین تحویل می‌دهند. خانم ابوالخیریان نیز گفتند توانایی ترجمه ی شعر برای نشریه را دارند که قرار شد در این مورد با سردبیر بیشتر صحبت کنند.