به نام خدا

کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی

جلسۀ ۲۱

۲۱/فروردین/۱۳۹۷


حاضران: محمدمهدی آقایی، احسان داستانی، زهرا دهقان‌پور، یزدان رضایی، محمد‌مهدی غلامی، پریسا قربانی، ستایش کرمیان، فرشته نوری


آقای داستانی بیان کردند که در صفحۀ اینستاگرام کانون بیشتر عکس قراره داده شده در حالی که به عکس‌نوشته‌های بیشتری نیاز داریم. همچنین پیشنهاد ایجاد یک قالب مشخص برای پست‌ها هم توسط ایشان ارائه شد. همچنین بی‌نظمی کانال تلگرامی کانون هم مورد انتقاد قرار گرفت که برای رفع این ایراد توافقات زیر به دست آمد:

1- اعلام دوبار‌ۀ زمان پست‌های ثابت کانال.

2- افزایش تعداد ادمین‌های کانال.

3- قرار دادن حداقل پنج ساعت فاصله‌ی زمانی بین پست‌ها.


پیشنهاد ایجاد گفت‌‌وگوهای جهت‌دار و موضوع‌دار در گروه تلگرامی کانون هم توسط ایشان بیان شد که به تأیید رسید.


موضوع انتخاب چاپخانه برای نشریه (چاپ شدن آن درون دانشگاه یا تحویل آن به چاپخانه‌ای در خارج از دانشگاه) توسط خانم نوری بیان شد. که پیگیری اجاز‌ۀ چاپ در خارج از دانشگاه، توسط ایشان انجام خواهد شد.


برای رویدادهای پیش‌رو، خانم نوری پیشنهاد برپایی یک بزرگ‌داشت برای یکی از شاعران را ارائه نمودند. پیشنهاد‌های ایشان، سعدی، منزوی و خیام بودند. شانزدهم اردیبهشت‌ماه، زادروز حسین منزوی، به عنوان گزینۀ مناسبی برای برگزاری بزرگداشتی برای این شاعر مطرح شد. پیرامون قالب برگزاری، دو حالت شب شعر و گفتمان پیرامون آثار شاعر مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت قالب گفتمان پیرامون آثار مورد انتخاب قرار گرفت. جزییات برگزاری این بزرگداشت هنوز به قطعیت کافی نرسیده است.


بعد از صحبت‌های خانم دهقان‌پور پیرامون مفید بودن برگراری جلسۀ شعر در جذب مخاطب و همچنین شکوفایی و دیده شدن شاعران جوان قرار بر این شد که کانون ادبی یک مراسم جداگانه، ‌صرفاً با هدف و عنوان شب شعر، پیش از شانزدهم اردیبهشت برگزار کند. فراخوان دادن و جمع‌آوری شعرهای این جلسه، همچنین ایجاد تیم داوران برای ارزیابی این شعر‌ها بر عهد‌ۀ خانم دهقان‌پور قرار گرفت.


در نهایت مهمانان احتمالی برای این دو مراسم‌ مورد بررسی قرار گرفتند. بعد از بررسی گزینه‌های مختلف و عدم توافق اعضا، قرار بر این شد که خانم دهقان‌پور لیستی از شاعران پیشنهادی را تنظیم کرده و پیش از جلسۀ بعدی در اختیار اعضا قرار دهد.