به نام خدا

کانون ادبی دانشگاه شهید بهشتی

جلسۀ ۲۲

۲۹/فروردین/۱۳۹۷


حاضران در جلسه: زهرا دهقان‌پور، یزدان رضایی، ریحانه فخرایی، ستایش کرمیان، فرشته نوری


در ابتدای جلسه، با توجه به رای اکثریت اعضا تصمیم بر این شد مراسم شب شعر در ماه اردیبهشت برگزار نشود و تمرکز کانون روی مراسم بزرگداشت حسین منزوی باشد.


در ادامه دربارۀ پیشنهاد کافه‌ بهشت برای برگزاری یک مراسم مشترک در قالب هم‌افزایی بحث شد. با توجه به تصمیم کانون در مورد لغو شب شعر، جزئیات و شرایط این همکاری، در برنامه‌های بعدی بررسی خواهد شد.


در مورد تصمیم کانون برای تجهیز کتابخانۀ دفتر، بنا بر این شد که درخواست یک بودجۀ 600 هزارتومانی به معاونت داده شود. در ادامه این بحث مطرح شد که با توجه به این‌که خرج کردن این هزینه در این راه، باعث کم شدن بودجۀ آینده و کاهش کیفیت مراسم بزرگداشت منزوی خواهد شد، لغو کردن این درخواست احتمالا به نفع کانون خواهد بود. قرار شد که اعضا در این‌باره تصمیم بگیرند.


ادامۀ جلسه، به بحث در مورد برنامه‌ریزی برای مراسم بزرگداشت حسین منزوی گذشت و خانم دهقان‌پور انجام هماهنگی‌های لازم برای این برنامه را برعهده گرفتند.


در مورد زمان مراسم، روز یکشنبه 16 اردیبهشت، زادروز حسین منزوی، ساعت ۲-۱۲ مورد اتفاق نظر اعضا بود. هم‌چنین تالار 250 نفری مولوی به عنوان مکان برگزاری مورد تایید اعضا قرار گرفت. در صورت عدم امکان رزرو تالار در این روز، پانزدهم و هفدهم گزینه‌های بعدی کانون خواهند بود.


مهمان مورد نظر برای این مراسم، دکتر شفیعی کدکنی هستند. با توجه به شرایط دکتر کدکنی، در صورت پذیرفته نشدن دعوت کانون از سوی ایشان، آقای محمدعلی بهمنی به عنوان یکی از شاعران دیرآشنا با حسین منزوی دعوت خواهند شد. در مورد برنامه‌های جانبی قابل ارائه در این مراسم دوساعته، اجرای موسیقی و دکلمۀ اشعار منزوی و همین‌طور ساخت کلیپی در مورد ایشان مطرح شد.


خانم دهقان‌پور و آقای رضایی اعلام آمادگی کردند برای پیگیری این دو مورد اقدام کنند و قرار شد که در روزهای آتی اعضا ایده‌های بیشتری در مورد برنامه‌های جانبی ارائه کنند.


هم‌چنین خانم دهقان‌پور فرمودند که امکان دعوت از شاعران غزل‌سرای زیادی را دارند اما با توجه به مهمان برنامه و زمان کم با وجود برنامه‌های جانبی، با دعوت از شاعران به عنوان مهمان مخالفت شد اما قرار شد که دعوت از یک شاعر مناسب به عنوان مجری و با توجه به هزینۀ دریافتی مورد بررسی قرار بگیرد.